سركوب زحمتكشان فرهنگی و معلمان معترض، چراغ سبز به امپرياليسم است.

امروز هزاران معلم زحمتكش قصد داشتند در اعتراض به دستگيري دبير مستعفي كانون صنفي خود آقاي اسماعيل عبدي در مقابل مجلس اعتراض كنند اما نيروهاي امنيتي، پيش از معلمان منطقه را قرق كرده و اجازه تجمع اعتراضي مسالمت آميز به معلمان ندادند.
با فراخوان كانون صنفي معلمان، گروه كثيري از معلمان از دور و نزديك به مقابل مجلس آمده بودند تا ميزان تفاهم اهل قدرت با معلمان دلسوخته را بيازمايند. بسياري از معلمان گمان مي كردند، حاكميت و دولتي كه مي تواند با همه قدرت هاي قلدر جهان كه در تحريم مردم ايران سهيم بودند از در تفاهم در آيد حتما اعتراض صنفي و مسالمت آميز معلمان جامعه را نيز بر مي تابد و در بدترين حالت اعتراضشان را بي پاسخ مي گذارد. اما بسياري از معلمان پيش از هر گونه اعتراضي با خشونت دستگير و روانه ي زندان شدند. و اين آزموده را باز آزمودند كه تفاهم با امپرياليسم هرگز به نفع زحمتكشان نبوده و نخواهد بود. و هر چه نزديكي به امپرياليسم جدي تر باشد سركوب زحمتكشان خشن تر خواهد بود.
كانون متحد كارگري «كمك» ضمن باور به اين اصل انساني كه اعتراض به نابرابري از بديهي ترين حقوق انسان است و معلمان در صورت سكوت در مقابل نابرابري علاوه بر محروم شدن از حقوق ابتدايي خود، آموزگارِ زشتي ها خواهند بود، دستگيري هاي اخير را محكوم و از اعتراض معلمان حمايت مي كند و پيگيرانه آزادي زحمتكشان زنداني و فعالان صنفي را خواستار است.
سي و يك تير ماه 94
كانون متحد كارگري «كمك»

نظر شما